Aldrig mer lösviktsgodis

Igår hade jag och Joel för en gångs skull en ledig lördagskväll tillsammans. Känns som en evighet sen sist. Han lagade i varje fall en god och avancerad middag, kyckling med parmesan, basilika och priscuttiskinka (eller hur det då stavas) i hemgjord tomatsås med svamp och paprika samt ris och vitlöksbröd till det. Mycket gott! Efter mycket dividerande hit och dit bestämde vi oss för att synda, så det blev en sväng på Coop för att i handla godis och glass. Glassen Joel skulle ha fick vi leta på tre ställen innan vi hittade den. Jag var själv sugen på glass, men chokladglass är jag inte så förtjust i och köpa en egen kändes överkurs. Väl hemma slog vi på filmen Battleship (riktigt bra faktiskt, se den) och hällde upp godis i var sin skål. Men efter 10 godisar var vi spyless båda två! Hade suttit bättre med lite glass och ingenting mer. Så hädanefter kommer jag nog hemskt sällan köpa lösviktsgodis igen, hellre en glass eller lite choklad. Nä fy tusan..! Trodde nog aldrig dom orden gällande godis skulle komma ur min mun.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0