Julstress

Satt tidigare idag och småläste vad jag gjorde i december förra året.Hittade ett inlägg där jag skrev att jag hade hittat jullugnet. Finns det verkligen? Även fast jag har gjort det mesta klrt inför jul känner jag mig smått stressad. Julgranen är framme, alla klappar inhandlade. Det är lite fika som jag hade tänkt baka plus en städninge hemma, sen är jag redo för julen. En hel vecka på mig, men stressad ändå! Varför?
 
Tror delvis det beror på att alla måsten måste göras NU, för julhelgen är så lång och det försvinner tre vardagar. Jag måste senast imorgon ta kort för skoterkortet som ska bytas ut. Jag måste skicka tillbaka ett par skor. Jag har två skoluppgifter att göra, fast dom ska in först i januari. Men det bidrar till stressen.
 
För första gången på evigheter fick jag sovmorgon idag, vi sov till strax efter 10! Övriga "sovmorgnar" jag har haft har jag varit tvungen att stiga upp vid 8 ändå, älsklingen som ska på jobbet eller jag som har en massa annat inbokat på lediga dagar. Men trots sovmorgon så var jag en timme senare dödstrött där jag låg i soffan och såg på NCIS. Hade lätt kunnat somna.
 
En vecka kvar till julfirande nu. Och glad tredje advent förresten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0