11 månader - 1 månad

Idag har jag varit utan morfar i 11 månader. Det innebär att det bara är en månad kvar till julafton.

Just nu känns allt så tråkigt. Skyltsöndag i morgon, men det är en hel vecka kvar innan första advent. Så ska det inte vara. Och även om det nu måste vara så så finns det ingen snö ute. Det ska vara vitt och fint ute till advent och jul.
Och så var det ju det där med julafton. Jag tackar min lyckliga stjärna (eller nå) för att jag jobbar julaftonskvällen. Julen kommer att firas söndag den 23 för familjen Norén. Julafton kommer vi nog alla att ha tankarna på annat håll, så vi gör som förra året, firar jul den 23. Då var morfar med oss. Julafton hälsar vi på morfar och sen blir det som sagt jobb för min del.

Har även funderat mycket på hur mycket man ska julpynta i år. Blir inte alls lika mycket som jag brukar. Men byta gardiner och dukar ska jag, byta ut ljuslyktorna och en tomte eller två får väl kika fram någonstans. Den obligatoriska justaken och så julgranen. Men det är nog allt. Jag orkar inte pynta så mycket, det tar tid och får mig just nu att tänka på tråkigheter. Sen är jag knappt hemma numera.

Så just nu känns allt med jul och advent trist. Men jag gissar att kommer det bara lite snö så blir allt genast bättre. Så snälla snön, kom nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0