Veckans Tips 15

Tycker era föräldrar (eller andra nära och kära) att ni har det stökigt och ofint hemma? Jag har en mycket enkel lösning på problemet!
 
Igår ringde min mamma och sa att hon var i min lägenhet, hon hade sprungit upp för att lämna en påse med grejer till mig. Så säger hon: "Och så städat och trevligt du har det i lägenheten, du har ju bäddat med sängöverkast."
 
Så mitt tips till er är alltså att slänga över sängöverkastet på sängen! Jag har dom senaste åren tagit bort mitt sängöverkast eftersom det ändå bara är jag som har vistats i mitt sovrum. Bäddat har jag gjort (ibland, jag är en lat slarvpelle) genom att lägga ut täcket slätt över hela sängen, har täckt precis. Men nu när jag nästan aldrig är hemma, än mindre i sovrummet, tyckte jag att sängöverkastet kunde få en ny chans. Slipper sängen och sängkläderna bli så dammiga. Och visst blev det trevligare i sovrummet, det kan jag inte sticka under stolen med. Men trots att det låg en massa grejer på sängen så såg visst hela lägenheten mycket trevligare ut, bara pga ett litet sängöverkast!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0