Dag 7 - 1 vecka

Ja, nu har jag gått på 17-dagars dieten i en veckas tid, och vad har jag att säga? Pga min laxallergi vågar jag tyvärr inte äta så mycket lax eller övrig fisk för mycket, så det har blivit mängder med kyckling i stället. Vilket jag har blivit lite less på. Men upptäckte ju att rökt kalkon smakar precis som skinka, så det blir betydligt mycket mer kalkon nästa vecka. Hade även tänkt försöka prova nåt av recepten ur boken (förutom kycklingtacosen, fick idén därifrån), fanns en soppa som kanske skulle falla damen här i smaken.
Sen har jag ju även fryst en hel del, men det beror som sagt säkert på ämnesomsättningen som har kickat igång ordentligt nu. Har fryst betydligt mindre idag, om det då beror på att det har varit väldigt soligt och varmt ute (vilket resulterar i bastu inne på jobbet) vet jag inte.
Tycker även det börjar synas lite på kroppen att den gått ihop, men om den har det eller inte får jag svar på först imorgon då jag ställer mig på vågen.
En mycket positiv grej jag märkt är att jag inte alls känner mig lika uppsvullen och hård om magen som jag lätt blir efter jag har ätit, och speciellt på kvällarna. Om det beror på den mat jag äter eller på att jag aldrig har ätit mig proppmätt vet jag inte. Men jag skulle gissa på det att jag inte äter nå kolhydrater, mjölmat är inte superpoppis för oss IBS-magar.
 
Dagens intag av mat:
Varmt citronvatten
Yoghurt med hallon och en morot
Tonfisksallad
Clementin
Rökta kalkonskivor och sallad
Yoghurt och ett kokt ägg
 
Dagens träning:
40 min promenad med Annika
10 min magövningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0