Några dagar på ranten

Idag kom man hem igen efter att ha varit borta hela veckan. I måndags följde jag som sagt mamma och pappa till Luleå för att hjälpa mamma med ett bikiniinköp. Och vi lyckades ändå rätt bra tycker jag! Efter att ha handlat det sista på Storheden for vi in till stan igen för att hämta upp gubben min som äntligen slutat jobba och så fick vi skjuts hem till han. Så kvällen bestod av middag och mys! Och när han började prata om att han ville köpa godis till filmen så tänkte jag att nä, nu ska jag också synda och äta liiite godis. Så vi traskar iväg på affären och när han plockat det han ska ha och jag börjar kika på vad jag vill ha och slutligen stannar och tittar lite för länge på naturgodiset så drar han mig praktiskt taget ut från affären och säger att jag inte alls får synda, att han gör mig en björntjänst och att jag kommer tacka han för det goda samvetet jag kommer ha dagen efter. Och jag måste säga att det kändes rätt bra att vakna upp tisdagmorgon utan att ha syndat! Så tack baby!
 
Tisdag var en lite halvgrå trist dag, men inget regn. Så vi drog ut på stan och tog en fika med en kompis till han. Alla fikade utom Lotta som drack en supergod smootie till lunch! Jordgubbslassi kallades den. Naturell yoghurt, jordgubbar, kanel, kardemumma och ingefära som mixas ihop. Kanske lite mjölk också för att tunna ut den. Riktigt god var den! Inte nu som en riktig fika hade varit, för inget slår vanlig fika (och socker), men den var riktigt god för det.
 

Sen vi kommit hem blev det mys i soffan resten av kvällen. Såg lite tv medan vissa sov middag. Åt tacos till middag (syndade med ett bröd) och såg två filmer. Monsters Inc och Silver linings playbook.
 
Någonstans där under alla grönsaker finns det faktiskt lite köttfärs också.
Onsdag var det bara att stiga upp och åka in till stan. Strosade runt ett tag och hittade tillslut två nederdelar till mammas nya bikini innan jag hoppade på bussen. Men inte hem, utan mot Rosvik. Hälsade på Hanna, Elensia, lilla nykomlingen Elwin och deras mormor. Har ju inte hunnit träffa Elwin tidigare och nu har han redan hunnit bli en månad. Herremin vad tiden går! Så där fick man leka lite med Elensia, snusa på Elwin, surra och äta hemodlade jordgubbar med nalta grädde. Mycket trevligt!
 
 

Sen hoppade jag på bussen igen och åkte in till Piteå för att ha en kväll ute med Erika. Funderade även här på att synda till middagen med att äta typ pizza eller pasta, men det hela slutade med en blandsallad. Med dressing! Gott var det i alla fall!
Började först kvällen på Nodo, det är tydligen inne att hänga där på onsdagskvällarna. Drack där en chailatte, helt okej men inte lika god som den jag smakade av Jennifer nere i Örebro i vintras. Sedan gick vi ut på 1906 (Statt) och där tog vi en mojito med jordgubbar. Den tog tid att dricka upp, det blev ju så mycket "skräp" i drinken blandat med en massa is. Erika gillade den bättre än vanlig mojito, men jag som aldrig smakat någon sorts mojito var inte så imponerad. Så blir nog inga fler mojitos för mig, vare sig det är jordgubbar i eller inte.
 
 

Idag har jag fått skjuts hem till Älvsbyn, skönt att slippa åka buss. Promenerat med Jennifer, tvättat och nu ska jag snart iväg på jobbet igen. usch vad 3,5 lediga dagar går fort. Tur man blir ledig igen kl 16 imorgon! Ibland har man världens bästa schema!

Kommentarer
Postat av: mamma

Åhh så fin lille Elwin är. Så stor han har blivit. Såg honom när han var typ 4 dagar.Tiden rusar iväg

2013-08-01 @ 17:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0