Dan före dan

Haft riktigt mysigt på jobbet ikväll! Allt godis jag var och handlade i fredags inför julen blev uppätet under helgen. Så jag ställde mig och kokade både knäck och chokladfudge! Det blev jättegott båda delarna, men lite för mjukt. Knäcken vill jag ha mjuka för de gamlas skull, vill inte bända lös löständerna på dom heller. Men den hade kunnat få bli lite segare. Nu går dom knappt ur formarna. Och fudgen, den som jag testade göra hemma men brände två pannor med, den brändes inte alls nu! Men den blev ju också alldeles för lös! Kokade den till 125 grader och ändå blev den inte som den skulle. Jättegod, men för lös. Nåja, kanske hinner testa en omgång till i morgon, då ska jag koka den till 130 grader! Kanske plomberna går i stället.
 
 
 
Sen har man ju för gulliga arbetskamrater alltså! Kom på jobbet och av en slump kollade jag på bänken där pepparkakshuset står. Tror ni inte att det ligger ett jättehjärta där bredvid, bara till mig! Köpte även pepparkaksdeg i fredags då jag julhandlade till jobbet, dom var kanske inte så sugna på att baka pepparkakor i helgen. Så då gjorde dom bara en enda stor pepparkaka! Söta är dom i alla fall! Tusen tack flickor!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0