God Jul Moppa!

Jag saknar dig
Speciellt en dag som denna
Extra mycket just idag
 
 
 
Jag tänker på dig dagligen
Det har redan hunnit gå två år men
saknaden är lika stor idag som den var då
 
Jag tänker på dig med glädje
När jag tänker på dig ser jag dig
gå omkring i din orangea dress uppe i stugan
när du bjuder renen på glögg
hur du ler och hur du brukade harkla dig
så lätt du krokade lös fiskar trots dina stora händer
när du går i bärskogen med din specialryggsäck och knäskyddet
hur du alltid skar upp torrkött i förväg och kunde slänga fram en påse till oss då vi hälsade på
att du väckte oss på morgonen med grädde och sockerbit med kaffe då vi sov över hos er som små
alla rökta fiskar du har bjudit oss på
 
 
 
 
Det händer fortfarande att jag gråter när jag tänker på dig
Igår insåg jag att det var två år sen jag sist träffade dig
Det är både med sorg och glädje jag tänker på det
Vi är så otroligt glada över att vi firade julen alla tillsammans redan dagen innan
Annars hade Julaftonen blivit ännu mer tragisk
 
 
Jag hoppas du förstod hur mycket vi älskade dig och fortfarande gör
För vi vet hur mycket du älskade oss!
<3
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Du är så duktig Lotta på att sätta tankar och känslor i ord. Precis som du har skrivit precis så är det. Saknaden är enorm. Älskade pappa önskar du vore här hos oss <3 <3 <3

2013-12-25 @ 13:37:10
Postat av: johan

han var underbar... den renaste och snällaste människan jag nånsin träffat... du finns i mitt <3 kära morfar!

2013-12-25 @ 15:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0