Julhelgen

Julafton startade tidigt hemma hos fröken Norén. 5:45 ringde alarmet, bara att släpa sig in i duschen. En timme senare började jag jobba. Vid 14 slutade jag, så efter att ha hämtat det jag glömde packa på morgonen styrde jag kosan mot Vidsel.
 
På jobbet.
Vi ser på Kalle.
 
Efter Kalle var det dags för julbord! Som vi åt! Vi hann nästan inte duka av bordet innan tomten kom! Och vad snälla vi alla hade varit! Jag fick finafina grejer, träningskläder, filmer och myspys!
 
Mamma och pappa fick en surfplatta av oss, här leker pappa med My Tom, en barnapp där man tar hand om en kissekatt.
 
Världens snyggaste rockstjärna spelade en drudelutt innan läggdags.
 

När dom gamla hade farit hem och dom små sov drog vi en omgång TP. Jag som är så sjukt oallmänbildad fyllde rätt snabbt min gubbe med 5 tårtbitar. Sedan drog Johan om och vann det hela. Övriga motspelare fick som mest 2 tårtbitar, vissa inga. Men jag kände mig som en vinnare trots allt!
 
Idag på Juldagen fick vi sovmorgon. Jag hade tänkt gå på julottan kl 7, men då jag missat flera timmars sömn i flera nätter så tog jag sovmorgon idag. Sov tills klockan var 10, riktigt skönt!
Efter en frunch bestående av tomtegröt och leverpastejmackor sparkade jag och lillebror bort till Anderssons en sväng. Planen var att åka skidor, men då det hade snöat 10 cm kvällen innan och var plusgrader ute så skulle dom inte dra upp spåren förän det skulle bli minusgrader igen. Så tyvärr blev det ingen skidåkning.
Strax efter 16 dukades det ännu en gång upp för julbord, och vi åt så vi nästan sprack. Sedan började familjeskaran spricka upp.
 
Medan barnen nattades surfade jag på mor och fars lilla padda. Och ja, jag har shorts på mig! Graderna steg under julaftonskvällen till 26.9 grader inomhus, idag var det bara 25,6 eller liknande. Sjukt varmt i alla fall!
 
När barnen väl sov så spelade jag, mamma och svägerskan lite Sequence. Vi vann var sin omgång, så det kändes väldigt rättvist. Det här var första omgången som mamma vann, men som ni ser på den gröna vackra raden här närmast hade även jag hunnit få en sequence (man ska ha två stycken fem-i-rad för att vinna).
 
Att sedan köra hem var inte roligt alls. Det är den värsta köringen jag någonsin varit med om! Det spöregnade blötsnö, vägen var spårig sen förut och blev nu i och med regnet snorhal! Efter att ha legat i 70 några km var jag tvungen att sakta ner och låg sedan i 40-50 km/h hela vägen till Älvsbyn. Fy fabian alltså! Här i Älvsbyn var det inte riktigt lika hemskt som det var på storvägen (Jokkmokksvägen), men nu någon timme senare är det förmodligen ännu sämre före ute.
 
Nu ska jag gå och sova medan alla ungdomar där ute får göra natten än mer osäker än den redan är. Upp tidigt i morgon för att börja jobba 7:30-15:30. Då bär det av till Kåbdalis för att vila upp sig efter julstressen och åka skidor och snowboard! Härlisch!

Kommentarer
Postat av: Anton

http://imgur.com/AIKyLaW

2013-12-27 @ 13:41:18
Postat av: Thomas O

Hej!
Kan du maila mig? Jag har en idé.

2013-12-29 @ 19:27:02
URL: http://close2mensa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0