Rart med barn

Vet inte om alla barn brukar ha en "blodfas", men Bella funderar tydligen en del kring blod nu. I förrgår morse när vi satt och såg julkalendern så frågade hon mig om hon hade blod i handen. Ja, svarade jag, man har blod i hela kroppen. Förvånat säger hon Har jag blod i fötterna också?!
På eftermiddagen efter vi hade ätit lunch kröp jag och hon ner i soffan och såg på Polarexpressen, så himla mysigt att se en hel film tillsammans utan myror i brallan. Precis då filmen slutade la hon sig ner och kurade ihop sig i min famn, men huvudet på magen. Så hade vi denna konversation:
 
B: Har du en bebis i magen faster?
J: Nej. Tycker du det verkar så?
B: Ja, den är så hård. Har du blod i magen?
J: Jo, jag har blod i magen. Och en massa plättar, jag åt ju så många plättar till lunch idag.
B: Jaha. Men mamma får inte ha blod i magen!
J: Jo, men lite blod måste hon få ha, bebisen behöver också lite blod förstår du.
Hon tittar konstigt på mig och tyckte det verkade så konstigt, det är ju en bebis i mammas mage.
J: Mamma måste få ha lite blod i magen, men mest bebis (visar med fingrarna hur lite blod och med händerna hur mycket bebis).
 
 
 
Tror inte hon var helt nöjd med min förklaring. Är ju dessutom andra gången hon frågar om jag har en bebis i magen! Hon kanske hoppas på en kusin, vem vet?!

Kommentarer
Postat av: anton

eller så tycker hon bara du är lite rund. :P ¨

http://img.ifcdn.com/images/bc95d3bd08f47b0acb5b7e882a001d4fed81671885c0fae7284c2de35dc3977e_1.gif

2013-12-10 @ 13:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0