Sprutor del 3

Idag var det dags för omgång tre av sprutor mot björkpollenallergin. Tänk vad olika en spruta kan te sig. Första sprutan fick jag i vänster arm, kände bara sticket men det kändes inget alls då hon sprutade in. Däremot började det klia direkt och några timmar senare var det ordentligt svullet. När jag fick den andra sprutan, i höger arm, gjorde det ont evigt hela tiden! Från det hon stack in nålen tills hon drog ut den. Sköterskan måste ju ha prickat en nerv eller nå! Rodnad och svullnad även där, men det är först nu ikväll när jag legat på armen som klådan har kommit dit.
 
Blev en trevlig dag på stan efter sjukhusbesöket. Hämtade upp EmmaBlemma (och fick en tjuvkik i nya lägenheten) för en lunch på stan. Buffé på Waldorf, gott! Sedan blev det julklappsshopping för hela slanten! Och lite pysselgrejer för mamma. Nu har jag endast en julklapp kvar att köpa och några fler kvar att slå in! Känns bra! Då är jag nog ute i god tid då flera inte ens har börjat än! Fast förra året var jag nog klar med allt typ till första advent. Nåja, bara man vet vad man ska köpa så är det ju lugnt, även fast man börjar sent.
 
Nu måste jag hoppa i säng, trött efter sprutor och en hel dag på stan. Plus att man kanske har en timme eller två att ta igen efter jobbhelgen.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hoppas att vaccinationen kommer ge lika bra resultat för dig som för Crille! För honom har det gjort väldigt stor skillnad :)

Svar: Det hoppas jag också! Hade jag inte hört det av dig har jag kanske inte vetat nå om det nu. Så tack! ;)
GretaTurbo

2013-12-17 @ 22:08:26
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0