Fångarna på Fortet

I lördags var det äntligen dags för fångarna på fortet som anordnades genom Festival X. Vi blev totalt fyra lag som tävlade i åtta grenar. Och bästa laget vann naturligtvis! Vi totalägde allihopa, vinst i 6 av 8 grenar!
 
Första grenen var säckhoppning där vi inte lyckades så bra, kom näst sist.
Andra grenen trodde vi inte alls att vi skulle ha en chans att vinna i, men se det gjorde vi! Klädlinan var grenen, där man skulle knyta ihop sina kläder och få en så lång klädlina som möjligt. En del ur dom andra lagen hade långbyxor, tjocktröjor och koftor på sig medan vi stod i linne och kortbyxor. Men vad gör man inte för laget?! I slutändan stod vi alla fyra i bara underkläderna som grensegrare!
 

Tredje grenen var munkätning och man fick absolut inte slicka sig om munnen! Jag och Johan är sämst på detta, för vi har tävlat mot varandra förr. Men vi lyckades och vann även denna gren!
Fjärde grenen totalägde Martin i! Han var så sjukt grym! Hur många maschmallows rymmer Martin i käften? Jo, 19 st! Helt sjukt! Tror dom som kom tvåa fick in typ 11 eller 14 stycken.
Femte grenen var också en singelgren som jag fick äran att köra. Vi skulle stoppa ner huvudet i en bunke med vispad grädde och försöka få upp 17 st chokladpengar, självklart utan att använda händerna. Bara munnen och ansiktet fick vara med. Det började lite trögt för mig, men sedan fick jag upp farten och slängde upp två mynt åt gången ibland. När jag sedan höll på och kämpade med den sista envisa pengen så började Johan räkna mina mynt, för då var två stycken redan klara. Och han räknade till 19 mynt! Så eftersom jag fortfarande höll på med det 20:one (när det bara skulle finnas 17) så kom vi på andra plats. Han som vann var klar rätt snabbt, det var när den andra var klar som Johan räknade mynten och insåg att jag hade varit klar före honom.
Gren sex tror jag var äggstafetten. Vi skulle snurra fem varv, sedan stoppa en sked i mun med ett ägg på och gå över en presenning med såpvatten, snurra fem varv till och sedan gå tillbaka. Det började lite segt, men Johan tog igen massor i slutet (trots att han snurrade fel och fick snurra typ 10 varv sista gången) och vi vann!
Nästs sista grenen var vem prickar hålet fortast. VI fick alltså ett snöre, tre tamponger och en liten petflaska med vatten. På given signal klädde man av tampongen, knöt fast den i snören och höll det bakom ryggen. Sen skulle man pricka hålet i flaskan, vänta på att tampongen svällde och slutligen skulle man lyfta upp flaskan. Sen var det nästas tur. Jag, Zara och Johan ägde!
I sista grenen var det dags att sumobrottas. Johan fick möta en ur lag Grov. Bäst av tre matcher var det som gällde, men Johan vann två rundor på raken så då hamnade vi i final. När det var dags för finalmatcherna var det Martin som hoppade in i sumodräkten. En vinst och en förlust. Då var han helt slut så Johan hoppade in igen och vann! 6:e och sista grensegern, vilket gav oss totalsegern! Om vi räknade rätt så hade vi 29/32 poäng, och dom som kom tvåa skulle max ha kunnat få 26 poäng. Vilket jag inte tror att dom fick, men det var max vi räknade ut.
 

Team Norén med vinsten framför. En hel Coopkasse fylld till brädden med massa snask!
Ett rör Pringles, ostkrokspåse, chipspåse, 4 st 200g chokladkakor, 2 dubbeldaim, 4 mentos, 7 kindermaxi, 4 lådor chokladpraliner, två tablettaskar, en påse polly, en påse bilar, två påsar godissnören, en påse gott&blandat, en påse tutti frutti, två påsar djungelvrål, en påse winegum, en 1,5l cola, ett dataspel, två fiskedrag. Det kan ha varit något mer i påsen också, men inte som jag kommer ihåg. Vi delade detta brodeligt, systerligt och kompisaktigt senare på kvällen. Högen som flickorna fick blev nog den största, konstigt nog.
 
Riktigt kul var det, bra väder hade vi, trevligt folk som var där och ett jättetack till tjejerna som höll i Festival X!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0