Lördag 18 maj

Klockan 8 började dagen med frukost och insmörjning innan vi redan 9:30 var nere på stranden. Då det var gratis solstolar så kände vi att en lunch på strandrestaurangen var ett måste. 12:30 kurrade det i magarna, så jag och Elli skulle gå upp för att kolla vad dom hade att erbjuda. Vår servitör blev genast förtjust i mig, så innan vi satte oss för att äta lunch var jag pratiskt taget nästan bortgift! Lunchen bestod i varje fall av toast med strips medan mamma tog en grekisk sallad. Glassen till efterätt blev vi bjudna på!
 
 
 
Låg kvar på stranden och solade till 15:30. Medan Zara och mamma flög in i duschen satte jag och Elli oss i foajen och surfade lite. När alla sedan var duschade och fixade så drog vi ut på stan. Hittade i slutet en outlet-butik där vi fyndade lite av varje. Innan vi gick och åt så for vi hem med shoppingen innan vi satte oss på en italiensk restaurang. Vi hade redan innan vi gick in sett att dom hade två olika set menyer, en med kyckling som vi blev rätt intresserade av, sen hade dom även en med kött. När vi hade fått våra menyer men inte hittade set menyn däri frågade vi vad det var på set menyn igen. Servitören vår fattade typ ingenting, men gick sen ut och hämtade in den med kött. När vi frågade vad den andra menyn var, den med kyckling, fattade han fortfarande ingenting. Tillslut följde mamma med honom ut och visade den med kyckling, så då tog han in den också. Vilken servitör vet inte vad huset erbjuder?! Det slutade i alla fall med att alla åt av kycklingmenyn utom Zara som tog en pepparstek. Förrätten var i alla fall vitlöksbröd och vårrullar och till efterrätt fick vi frukt och hemgjord parfait, utom jag som fick glass i stället då parfaiten innehöll nötter.
 
 
 
 
När maten hade landat i magen och dricksen låg på bordet så sprang vi ner till stranden där "min fästman" hade sett till att baren skulle visa Eurovision Song Contest. Så han joinade oss med en drink eller två medan vi såg Danmark ta hem det hela. Är det bara jag som efter att ha hört den tre gånger är less på den? Jag gissade i alla fall rätt på att Sverige skulle komma någonstans i mitten, och av drygt 30 tävlande länder så kom vi typ på 15 plats. Våra huvuden landade tung på kuddarna först vid 2-tiden.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0