Mina flickor

Alltså, mina brorsdöttrar är helt underbara! Bella fyller snart 4 år och känns så himla stor, vuxen. Och en riktigt prinsessa är vad hon är! Alla dom senaste gångerna vi träffats har hon haft antingen ett diadem eller prinsesskrona på sig, oftast även prinsessklänning. Tisdag var en sån där dag då hon kändes så himla stor. Det var allt med hela henne, kläderna, håret, hur hon uppförde sig. Och så är hon ju go'ast i världen! Varje gång man får en kram eller vill ha en kram får man en puss också, alltid! Och ibland slänger hon bara ur sig "Jag älskar dig!" Älskade barn!
 
 

Ronja känns inte lika flickig och prinsessig som sin storasyster, men hon kan vara det ändå. Hon vill också ofta ha prinsessklänning på sig, tiara och målade naglar. Sen är hon så himla frän! Hon har så mycket att säga hela tiden att hon nästan aldrig är tyst. Och eftersom hon har alldeles för mycket att säga är det svårt att förstå vad hon säger ibland. Hon pysslar på mycket för sig själv, pratar med sig själv när hon leker, har ett minspel som heter duga och svarar "Mmm" på nästan allt man säger eller frågar. Men trots att det där flickiga och prinsessiga så vill hon inte ha långt hår. Punkt slut. Då storasyster har långt hår, precis som sin mamma, så har hon och jag mellankort hår, inte mellanlångt som jag sa. Bara komma på att säga mellankort då jag sa mellanlångt före, det tyckte jag var finurligt!
 
 
Tog bilderna i tisdags då vi uppvaktade min lillebror

Kommentarer
Postat av: mamma/farmor

Älskade underbara barn <3

2013-07-05 @ 08:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0