Äntligen kom kallelsen

Det är inte alla som längtar efter att få fara till sjukhuset, men jag gör nästan det litegrann. Har sen i oktober väntat på en remiss för att få komma och kolla upp min allergi och förhoppningsvis få en behandling mot den. Eller delar av den i alla fall. I slutet på januari ringde jag för att kolla så dom fått in min remiss, skulle ha hört av dom efter 3 månader. Fick då till svar att deras allergiläkare skulle komma i mars någon gång, så dom skulle höra av sig. Och idag då jag kom hem så låg det ett kuvert från sjukhuset på hallgolvet och väntade.
 
 
Så måndag den 15 april ska jag infinna mig på Sunderby Sjukhus kl 10:00 för ett pricktest och sedan ska jag få träffa läkaren 10:30. Ska bli intressant att se vad pricktestet visar nu, gjorde två stycken (tror jag det var) då jag var liten, se om det har ändrats nå och om dom testar mot andra saker.
Veckan innan läkarbesöket ska jag till vårdcentralen och ta nå prover, ingen aning om vad för prover men det vet dom där. Så på måndag ska jag ringa och boka den tiden.
 
 
Och innan läkarbesöket ska detta frågeformulär fyllas i. "Bara" 6 sidor med frågor om allergi. Typ när olika sorters allergier började och på vilket sätt jag fick problem (kli i ögonen, astma, nysningar osv). Så mamma måste hjälpa mig med den, inte vet väl jag när jag första gången visade tecken på någon sorts allergi eller astma. Jag vet att jag fick äta gröt med rivet äpple och vatten, inte mjölk, när jag var liten, för jag tålde inte mjölk (eller egentligen laktos) på den tiden. Vilket är typ 25 år sen. Och vill dom veta allt ska dom få veta ALLT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0