Kanelbullens dag

Idag är det både Djurens dag och Kanelbullens dag, men det är typ ingen som vet att det är djurens dag. Såg det i tidningen idag, annars skulle inte jag heller ha vetat om det. Däremot visste jag att det var kanelbullens dag. Kanelbullar är ju inget jag får äta just nu (eller får och får, väljer bort allt sött) så då gjorde jag frukosten lite mer kanelbullelik. Blev en portion havregrynsgröt som jag kokade på hälften vatten och hälften havredryck, tillsatte även ca 1 tsk kanel, kardemumma och stevia. Gröten blev brun och smakade lätt av kardemumma och kanel.
 

Nu då jag försöker hålla mig undan från mjölkprodukter använder jag soygurt och havredryck i stället för yoghurt/fil och mjölk. Och havredryck rekommenderar jag starkt till alla er som äter havregrynsgröt, det är godare med havredryck till än med mjölk. Däremot så dricker jag inte havredrycken som det skulle ha druckit mjölk. Ska däremot testa göra varm choklad på den, få se hur det smakar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0