Övertid

Jaha, det var den påskaftonen. Jag som hade planerat den så noga, visste exakt vad jag skulle göra efter jobbet. Tvättstugan var bokad och jag hade planerat att jag mellan tvättarna skulle hinna ut på 1-2 promenader, köra lite styrkeövningar, äta tacos, dricka påskmust light och se film. I stället blev det 4 timmars extra jobb pga sjukdom och vikariebrist. Men jag klagar inte. Dessa 4 timmar får man riktigt bra betalt, kval övertid kallas det för! Tror jag har dubbla fyllnadslönen plus storhelgsob på det. Blir spännande att se på maj-lönen vad kalaset slutade på.
 
Nu är jag i alla fall hemma efter 13,25 timmars arbetsdag. Ska se lite tv och känner jag att jag orkar så ska jag fara på midnattsmässan som börjar 23:30. Och sedan är det 11 timmars arbete i morgon innan jag får påskledigt. Har skrapat ihop lite drygt 20 timmar extra den här veckan, så arbetsveckan slutar på nästan 65 timmar. Det är inte illa! Har dessutom varit rätt energisk under veckan på jobbet, så det känns bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0