Sista dagen på ett tag

Idag jobbade jag sista dagen på drygt två veckor. Och när jag kommer tillbaka blir det bara en veckas jobb innan jag slutar där och börjar mitt nya jobb. Känns lite som att jag redan checkat ut, som att jag bara kommer och gästspelar den där veckan. Känns lite vemodigt, tråkigt men ändå skönt att byta arbetsplats. Mest tråkigt då jag har trivts så himla bra med mina kollegor, med arbetsplatsen och utemiljön och de boende. Kommer nog mest sakna den där lilla familjära stämningen och mysigheten med att jobba i ett hus, i en villa på markplan med trevlig utemiljö så fort man sticker näsan utanför dörren.
Det kommer jag i och för sig ha på nya arbetet också. Det är också i markplan med gröna gräsmattor och skogen ett stenkast bort. Men det ligger i ett stort servicehus med flera plan, etager och avdelningar. Blir inte alls samma familjära stämning, utan det blir mer "sjukhus-feeling" över det hela. Tillbaka till det gamla vanliga, så som dom allra flesta inom äldrevården arbetar. För att jobba så som jag har gjort är det nog inte många som fått uppleva.
Men det är inte slut riktigt än. Och man vet ju aldrig vad som händer framöver, man kanske får komma tillbaka dit en vacker dag. Men nu blir det lite ledighet innan sista fem skiften ska jobbas. Sedan vänder jag blad och börjar skriva ett nytt kapitel. Ska bli spännande att se hur det blir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0