En bra dag

Idag har känts som en riktigt bra dag. En vanlig blåmåndag men bra ändå! Började dagen kl 9:30 då klockan ringde, trött var jag minsann men upp tog jag mig. Lite päronyoghurt i magen och så iväg på gymmet. Uppvärmning 10 minuter på crosstrainern, sedan ett effektivt rygg- och magpass innan jag avlutade 20 minuter nere på löpbandet. 10 minuters jogg på 10,0, 5 minuters gång på 6,0 med 5,0 i lutning och avslutningsvis 5 minuters jogg på 10,5. Kändes rätt bra för att inte ha kört kondition på länge.
 
Hem för lunch i form av fläskfilé, ris och grönsaker och sedan en varm skön dusch. Sedan gjorde jag nåt som jag inte gjort på många år. Efter att ha handdukstorkat håret borstade jag igenom det och sen sprayade jag en massa lockspray i det och kramade upp lockarna. Sedan fick det självtorka och resultatet blev över förväntan! Nu kan jag kanske lägga undan hårtork och plattång några dagar i veckan åtminstone, lite mer skonsamt för håret!
 
Sedan har jag burit ner granen i förrådet och sett på Once upon a time, rätt bra serie! Så blev det jobb 15:30-20:30. Och det kändes bra att vara tillbaka på jobbet också efter två dagars ledighet. Jag menar, hur ofta längtar man till jobbet, och speciellt en måndag?! Men det kändes bra! Hann baka succékakan och försökte mig på lite franska. Men det kan jag säga er, franska är långt ifrån min grej. Tur man kommer sig längst på engelska (och svenska här hemma förstås).
 
Nu har jag sett CSI och ska ta och göra tidig kväll. Läsa lite i en massa träningstidningar jag fått av mamma som jag inte haft tid/tagit mig tid att läsa än. Känns kanske inte jätteaktuellt med övningar man kan göra på stranden då man ska träna på semestern. Men det blir bra inspo inför sommaren!

Kommentarer
Postat av: Anton

http://www.youtube.com/watch?v=Tzm6TEManmQ

2014-01-14 @ 10:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0