Min mobil lever farligt

Börjar kännas som att min älskade iPhone 4 borde bytas ut snart.
Då jag hade nykommit hem från Turkiet så råkade jag tappa mobilen i golvet (liksom hundra gånger förut) och så blev låsknappen knäpp! Kunde låsa den men det var svårt. För ca två veckor sen tappade jag åter igen den i golvet, då försvann ljudet helt! Fast några timmar senare så var det tillbaka igen. När jag pratar i telefon så slocknar inte skärmen alltid, så ibland råkar jag trycka av microfonen, parkera samtal och till och med ringa FaceTime-samtal!

Igår kväll råkade jag av misstag glömma mobilen på gymmet, så var tvungen stiga upp 4:30 i morse för att fara dit och hoppas på att den skulle ligga kvar, vilket den faktiskt gjorde!
Så hur ställer man då ett alarm när man inte har någon mobil?! Letade fram min gamla klockradio och kopplade in den. Men ljudet verkar vara kaputt i den, för varken radion eller alarmet funkade. Fick för några jular sen en liten reseklocka av svägerskan, men batteriet var slut och hade såklart inget nytt. Men så kom jag på det! Jag har ju kvar mina gamla mobiler, så jag letade fram en av dom och startade den. Dom fungerar ju även utan simkort, så länge man inte har tänkt ringa eller så. Så den fick agera väckarklocka i morse!

I september tror jag iPhone 6 kommer ut, men håller min 4a fortfarande blir det ingen ny förän den kapsejsar. Känner inte för att lägga ut 5-6 tusen på nåt som jag egentligen redan har. Lite snål är man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0