Sista simningen

Väcktes av sms från Annika 9:44 i morse. Var bara att hälla i sig lite frukostvälling och så ut i solen. Som försvann. Så då gick jag in igen och strax efter for jag och Annika på marknaden en snabbis. Var sen in på Apoteket för att köpa vitt vaselin, så det ska testas på mina fossingar ikväll då jag ska ut på en sista simtur innan tävling på lördag!
 
Vad har jag annars gjort idag? Jag har äntligen tagit mig an mina skidor. Började i förra veckan med att ta bort klistret och först idag fick jag tummen ur att paraffinera dom för sommarförvaring. Man ska tydligen ha ett mjukt paraffin på skidorna under sommaren för att belagen inte ska torka ut. Ingen aning om vilket paraffin jag satt på skidorna, men jag satte det enda jag hade, ett rosa som jag kunde trycka in nageln i. Så jag hoppas det duger, är väl bättre än inget i alla fall. Så nu står dom undangömda och bara väntar tills det blir snö och kallt ute igen.
 
Annars idag så har jag köpt nya lysrör till köket, som inte fungerar! Pappa ska kolla på torsdag vad det kan va för fel, annars måste jag ju ringa vaktmästaren och be han kolla. Har även vaxat benen då dom såg ut som en halv skog. Och på en stund ska jag dra iväg ut på en liten löprunda, 5 km tänkte jag. Så blir det väl att virka lite på mina beställningar i afton också.
 
Kan tillägga att jag inte har varit mer hungrig eller så varken igår kväll eller idag pga fastan. Så 24 timmar utan mat klarar man hur bra som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0