Blekfis

Ja, jag har länge känt, eller sett, att jag är ovanligt blek. Men sen jag fick utslagen så har jag varken vågat smörja mig med brun utan sol och jag har inte vågat gå på solariet. Och det märks! Bikinilinjerna efter bikinitrosorna brukar alltid synas, efter att ha varit utomlands två veckor sitter färgen fram till våren och sommaren. Men nu är det så illa att jag knappt har några "skrytränder" kvar! Jag är alltså så blek jag kan bli. Sorgligt men sant.
 
Så till det roliga i kråksången. Idag på jobbet efter att ha fejat omkring vid eftermiddagsfikat så satte jag mig ner med de boende och anhöriga som var där just då. Så säger en av de boende till mig: Oj vad blek du ser ut! Men du ser pigg ut ändå. Ärligt och rakt från hjärtat, men det människan säger är ju sant! Jag är otroligt blek, men jag mår ju riktigt bra! Träning och en bra kost gör mycket för humör och mående. Synd bara att kyckling inte gör en brun!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0