Barnvakt

Har vaktat Bella och Alva på förmiddagen idag. Och det var Bellas egna ord! Hon är nu för söt! Och Alva är nu verkligen världens snällaste bebis! Jag och Bella har suttit i soffan och lekt med Barbie och Alva har underhålla sig själv i princip hela tiden. Hon har lekt med sina leksaker, sen har hon kommit till oss en stund och kollat vad vi gjort. Så har hon lekt med sitt sen igen. Vi lekte även kurragömma alla tre, Alva var dessvärre inte så bra på gömma sig. Däremot var hon en hejare på att hjälpa till att hitta den som gömde sig!

När klockan blev 11:15 började jag fixa för Alvas lunch. Hon var en glad bebis när jag satte henne i barnstolen. Började mata henne och hon åt glatt. Helt plötsligt gäspade hon till och sen höll hon på somna sittandes i stolen! Hann ge nästan all mat innan jag var tvungen att ge upp. Lyfte upp henne ur stolen och la henne i min famn och jag skojar inte om jag säger att hon sov inom 10 sekunder!! Kanske ännu snabbare! Jag vet att hon brukar somna medan man klär på henne så när man lägger ner henne i vagnen sover hon redan. När det nu gick så himla fort fick hon sova i spjälsängen i stället. Och i samma veva kom brorsan och Ronja hem så då tackade jag för mig och ilade hem. Bytte snabbt om och drog iväg till Kanis, hann ett varv innan jag drog hem igen och så iväg på kvällsjobb.


Liklfisen somnade såhär gulligt i min famn, men knäppta händer! 💜

Kommentarer
Postat av: mamma/farmor

Gud som haver barnen kär.......

2014-11-25 @ 17:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0