Testsvar

Igår var jag till Sunderbyn igen för att avläsa testet. Sköterskan kollade först med sin mätsticka men var osäker så hon skulle hämta doktorn. Under tiden tjuvkikade jag lite på mätstickan och där fanns fem små bilder man ska jämföra med. Det fanns tre grader av positivt, ett frågetecken och ett IR, vilket jag gissar betyder negativt. Eftersom det har kliat sen i onsdags och jag har haft utslag så var jag rätt säker på att det skulle visa positivt. Men när sköterskan var osäker hoppades man på ett negativt resultat.

När läkaren kom hann hon inte mer än slänga ett snabbt öga på min rygg innan hon sa att det minsann hade hänt grejer här. Hon ansåg att det var tre +++, vilket alltså är högsta graden av positivt. Happ, det var det. Dom skulle skicka provsvaren till Lungmottagningen (där jag får hyposensbehandlingen, allergivaccinet alltså) så får dom ta ställning till hur vi går vidare. Men jag förstår ju att dom inte kommer vilja ge mig några fler sprutor, speciellt inte då det var högsta graden av positivt. Så nu är det bara vänta att dom hör av sig.

Fick ett litet knapphändigt papper om allergi mot aluminiumklorid hexahydrat, vilket är det ämne jag är allergisk mot. Där stod det exempel på vad det finns i. Två av sakerna var deodoranter och antiperspiranter. Ja, där fick jag svar på det också. Har nämligen haft problem med små kliande prickar i armhålorna en längre tid, mer och mindre. Nu förstår jag ju varför. Kollade innehållsförteckningen då jag kom hem och min deo innehållet mest vatten men på andra plats kommer aluminiumklorid.


Så nu måste jag genast införskaffa mig en ny deo utan aluminiumklorid! Hoppas det inte ska vara så svårt att hitta. Kollade även igenom mina hudlotioner Men dom verkar vara aluminiumfria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0