Julen

Nu har julen hunnit komma och passerat. Jag njuter för fullt av min ledighet och tycker det känns bra med 6 lediga dagar till!

I torsdags var det Julafton. Den började med julbön i kyrkan kl 11, följt av lite grötlunch och nostalgitripp. Brorsan var upp på vindan och hittade vårt gamla Sega, så nu har vi lärt flickorna att spela Sonic! Kl 15 blev det ett halvhjärtat försök till att se på Kalle Anka. Innan vi högg in på julbordet tog vi familjefoto, bara hoppas att något blev bra.

Bella och mamma.

Efter kaffekoppen och en massa väntande från barnen på att tomten skulle komma så dök han slutligen upp. Och så många och fina klappar man fick! Tusen tack allihopa! Efter att utdelning och öppning var avslutat lekte flickorna med klapparna och vi stora fikade lite innan det var läggdags för dom minsta och den äldsta ville hem.

Sedan satt vi och spelade 31 med mormor till efter 22-tiden tror jag, då gav hon upp och vi ungdomar fortsatte en stund till. Sedan var det tid även för oss att krypa till kojs.

Bella och jag.

Juldagen började tidigt för mig och mamma då vi böt ut julottan mot yoga. Skön start på dagen även om man hade velat ta en tupplur efteråt. Dagens planerade skidtur uteblev för mig, Johan och Zara då det spöregnade ute. Så jäkla trist! Snorhalt på vägarna, fy tusan. Så dagen spenderades inomhus med lite mer kortspel (31), TV-spel i form av vårt gamla Sega och Sonic. Vi har lärt dom två större flickorna att spela, nostalgi på hög nivå!

Brorsan tejpar mina skidor i mitt nya vallaställ!

Efter att alla utom jag och flickorna farit hem så har vi bara myst, spelat spel och ätit gott. Haft sovmorgon och sett film.

Himlen visade sig från sin mest kärleksfulla sida i söndags.

Dom drygt fyra dagarna jag spenderade i Vidsel har varit dom lugnaste och skönaste på länge. Inga måsten förutom att föda barnen och sig själv. Det kan man lugnt kalla en riktig semester!

Tack alla för en underbar jul!


Kommentarer
Postat av: mamma

Tack själv älskade dotter för att du bidrog till att göra Julen så fin. Är så glad att alla var samlade hemma utom den som är saknad mest av allt....
lilla pappa/morfar
Önskar att Martin hade fått stanna längre också

2016-01-07 @ 09:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0