Julkonsert

I lördags hade vi julkonsert med blåset. Den absolut roligaste spelningen vi har under året och den konserten som drar mest folk. Kyrkan i Norrfjärden är alltid full, så även detta år. Det är så himla kul att spela för folk som faktiskt är där för att lyssna på just oss! Inte bara för att man har sin familj i orkestern eller för att det är gudstjänst eller så, utan som vill komma för att höra oss.

Min nya klänning, love it!

Konserten var uppskattad och enligt Gunnar the dirigent så tyckte han att det var vår absolut bästa spelning ever! Samspelta, intonerade och helt enkelt bäst bara! Kul att höra!
För egen del gick det väl sisådär. Började bra då jag hittade ett gammalt rör som var tusen gånger bättre än mitt "nya" men tyvärr hade jag ingen ambis så det var otroligt jobbigt att spela, luften liksom gick ut på sidan om röret istället för i. Nåja, tappade ton mer än vad jag spelade fel, och det är väl kanske bättre.

Nu blir det uppehåll 4 veckor och så kör vi igång 15 januari igen. Längtar redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0