TomTom spark cardio + music

Jag brukar söka som testpilot via Smartson och har ibland turen att få testa lite grejer. Oftast handlar det om något i matväg, typ en ny matpaj eller en ny juicesmak. Ibland är det grejer man får testa så som en ny hudlotion eller rakhyvlar. Ibland söker dom testpiloter till lite dyrare saker. För några år sen blev jag testpilot för en eltandborste. För några veckor sen sökte jag som testpilot för en ny sportklocka. Förra måndagen fick jag ett mail om att jag var en av 50 som blivit nominerade, och nu ville dom ha lite kompletterande uppgifter och en motivering till varför just jag borde få testa den. Jag skrev något i stil med att jag håller på med min andra svenska klassiker och att en sportklocka skulle underlätta min träning. Torsdag samma vecka får jag ett mail. Av nästan 10000 sökande är jag en av 12 lyckligt utvalda som kommer få testa denna sportklocka. En TomTom spark cardio + music!
 

I måndags fick jag tag i paketet och började genast testa klockan. Klockan har allt! Den har pulsmätare, gps, stegmätare, sömnregistrering, stoppur, larm, 7 olika aktiviteter (löpning, cykling, simning, löpband, cykeltrainer, gym och freestyle) och kanske det bästa av allt, inbyggd musikspelare. Klockan ska rymma upp till 500 låtar, vilket gör att man kan fara ut och träna och slippa ha en stor och klumpig mobil med sig. För dom som vill träna utan musik spelar det ju mindre roll förstås, men en sån som jag som måste ha musik för att orka springa så kommer det bli toppen!
För att vi ska kunna testa musikfunktionen behöver man ett par trådlösa hörlurar, därför har dom även skickat med ett sånt par från Boston som paras ihop med klockan via bluetooth. Vi har även fått ett presentkort på iTunes för 250:- för att kunna köpa musik och lägga in på klockan.
 
Det ska bli så spännande att få testa och utvärdera klockan! Gjorde ett test redan i måndags då jag testade inomhuscykling och stakmaskinen (löpbandsfunktionen på klockan). Efter att ha avslutat aktiviteten löpband kunde jag ändra distansen, vilket är bra. Ska testa gå på löpbandet och se om den registrerar mer rätt då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0