Hårt dagsverke

Fick sovmorgon till nästan 9 imorse. Men då somnade jag först vid 1 inatt. Frukost innan jag och mamma begav oss upp till mormor. Dagens projekt var att skotta av taket till altan och hallen. Det klarade jag av själv på en dryg timme! Sedan var det bara att skotta det lilla fjun från backen som hade kommit. Lättlunch innan vi åkte hem.

Värma upp kropp inifrån med hjälp av varm choklad och utifrån med hjälp av varma frökuddar. Sedan bar det av ut i skidspåret. Det gick inte speciellt snabbt, men så fick jag "ploga" spåren själv då det var någon cm nysnö. For iväg på det långa spåret här i Vidsel och där finns inget lyse. Tur man hade pannlampa! Och Helge Skoogs röst i öronen genom en bra bok!

Sen efter dusch och middag hälsade vi på farmor. Lyckades undvika fika hos båda gamlingarna, 1-0 till mig! Sparar mig till imorgon då det förhoppningsvis blir tårta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0