Nya smaker del 1

För någon vecka sen kom Loka ut med sommarens nya smaker i serien 'Loka likes candy'. Tidigare år har det varit olika glassmaker, som förra året då bland annat favoriten mjukglass fanns och faktiskt smakade mjukglass! Första året fanns det en med nå lime/citruspaj-smak som inte alls föll mig i smaken.

Årets smaker då, som på riktigt lever upp till namnet 'Likes Candy', vad tyckte jag om dom?
Jag och mamma införskaffade alla tre smakerna förra veckan då vi drog upp till stugan.



Första smaken ut Persika. Det var bra smak, stark smak alltså, och smakade verkligen persika-godis! Eller persika över huvud taget! Riktigt god och den blev både min och mammas favorit!
Andra smaken var Rosa Svampar. Den luktade svampar men hade en väldigt svag smak, smakade nästan ingenting. Så kan inte riktigt säga om den smakade godissvampar eller inte, men så tycker jag inte att själva godisarna smakar så mycket heller.
Sist ut var Hallon Lakrits Skalle. Den jag hört av andra som dom tycker bäst om. Håller med om att den är god, luktar och smakar verkligen hallonlakrits-skalle. Men den hamnar på andraplats av den anledningen att persikan smakade mer. Jag vill gärna ha mycket smak i mitt bubbelvatten. Men jag kommer säkert att köpa även denna fler gånger.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tänker väl lite att vi har rent, fint dricksvatten i kranen i Sverige, vilket gör det ytterst onödigt ur miljösynpunkt att köpa vatten på flaska...

Svar: Ja, kranvatten är det godaste och bästa man kan dricka. Jag dricker oftast bara vatten men ibland är det gott med smaksatt. Och på resande fot är det bra om man kan köpa vatten på flaska.
GretaTurbo

2015-06-05 @ 13:18:46
URL: http://bondmoranpaudden.blogg.se
Postat av: ▲ R O B I N N S

Åhh! älskar Loka!

2015-06-05 @ 13:23:02
URL: http://robinns.blogg.se/
Postat av: rememberthiis.blogg.se

Har också köpt alla 3 men bara smakat hallon lakrits , gillade den riktigt mkt :) men är nyfiken på persika så den får bli näst på tur :D

2015-06-05 @ 13:48:31
URL: http://rememberthiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0