Mysig helg

Har haft en riktigt mysig helg i helgen. Började med att jag fick fara på årets första övning med blåset, äntligen igång igen!
 
Lördag så började jag med frukost och lite Private Practice innan jag for ut på en kort löptur. Målet var ett varv på Åsen det snabbaste jag kunde. Förra året sprang jag ett varv på 12:32, två gånger. Förra helgen då jag gjorde årets första försök blev det "futtiga" 12:45. Så vad skulle det bli idag? Nytt rekord blev det med fantastiska 12:26! Tänk att 6 sekunder kan göra en så glad! Och förstå hur jobbigt ett varv på Åsen kan vara! Kunde knappt andas när jag var klar, stod och kippade efter luft mot ett träd och höll på börja gråta. Och halva vägen hem (som jag promenerade sakta) sved det i luftrören. Men glad och nöjd när jag kom hem så gjorde jag lite löpskolövningar som vi fick lära oss i tisdags på löpargruppen.
 
 
Strax efter kom Christian, så då åt vi lunch i form av fryspizza och glutenfria plättar med socker (eftersom sylten var slut). Myste i soffan, vissa sov middag och när det blev nog sent så for vi på Clarys och åt gomiddag, Black rock grill är riktigt bra alltså! Det enda att klaga på är väl oljudet då man steker, det är svårt att föra en normal konversation medan man äter. Man får väl se till att prata före och efter maten i stället. Men ska ni äta något annorlunda, kör på Black rock grill!
 
 
Efter vi ätit och druckit ett glas var så gick vi på Ica och handlade. Och väl hemma kunde vi njuta av, förutom varandras sällskap, naturgodis, lösviktsgodis och kladdkaka med vispad grädde! Alltså, kladdkaka måste ju vara ett av det godaste inom fikaväg man kan äta! Den blev helt perfekt! Och bröar man formen med kokos så får man lite kokossmak i botten också. Mmmmm!
 
Dagen efter innebar som vanligt sovmorgon, följt av frukost och Nyhetsmorgon. Sedan drog han iväg och skulle spela med sitt band medan jag hann dammtorka lite innan jag drog iväg till Norrfjärden för konsert. Kul att bror med familj följde med! Väl hemma igen efter en bra konsert så blev det middag/kvällsfika i form av smootie och polarbrödsmackor! Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0