Boktips

Förra våren lyssnade jag på en massa ljudböcker medan jag tränade inför Vasaloppet. Jag hann avverka alla möjliga sorters böcker, men det finns några som sticker ut. Det är en serie böcker som jag nu insåg är på tre. Så nu har jag drygt 12h rolig lyssning framför mig!

Böckerna jag pratar om är skrivna av en kvinna som heter Catharina Ingelman-Sundberg. Om man lyssnar på dom så är det Helge Skoog som är uppläsare. Och jag rekommenderar alla att faktiskt lyssna på dom i stället för att läsa, för Helge läser upp dom helt fantastiskt bra! Han måste ha en av dom mest behagliga lyssnarrösterna dessutom! Riktigt bra!

Nu till själva böckerna. Böckerna heter "Kaffe med rån", "Låna är silver, råna är guld" och "Rån och inga visor". Dom handlar om ett gäng pensionärer som är less på den dåliga servicen på deras boende. Dom bestämmer sig för att göra ett brott så dom hamnar i fängelse, för där är servicen förmodligen bättre. Brottet ska vara av ekonomisk karaktär så dom gamla som blir kvar på hemmet ska få det bättre då pengarna ska läggas på serviceboendet. Men Pensionärsligan är lite för bra, så fortsättning följer i dom efterkommande böckerna och nya brott begås!

Som sagt, superbra, roliga och härliga böcker! Önskar man var så påhittig själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0