Första arbetsveckan

Ja, så har jag gjort min första vecka på nya jobbet! Blev en liten mjukstart i och med att det var röd dag i torsdags, så onsdag stängde vi redan 15 och så ledig torsdag. Och ledig helg! Så knappt fyra arbetsdagar denna veckan.

Hur har det gått då? Och hur känns det? Tycker själv att det går riktigt bra! Jag har lärt mig nästan allt med kassan, vanliga betalningar (kort eller kontant) går bra men när det kommer till presentkort blir jag lite osäker. Det finns två olika presentkort och dom ska skrivas in på två olika ställen i kassan. Skorna börjar jag ha rätt bra koll på, är mycket skor på små men många ytor så att veta vars man ska leta reda på en viss sko är inte helt enkelt. Men det går framåt! Alla kläder har jag inte riktigt koll på, men jag lär mig något nytt varje dag! Och sen till det viktigaste, det är så kul! Vilket roligt jobb alltså! Känns som att jag träffat rätt! Tänk att få jobba med sånt man tycker om, att jobbet går hand i hand med sina fritidsintressen! Så kul! Enda nackdelen är väl att lönen kommer gå åt till massa snygga kläder och bra att ha-grejer!

Däremot har jag märkt att hjärnan har fått arbeta extra mycket, för så trött som jag varit om kvällarna har jag väl aldrig varit förut, och då får jag ändå sova 1,5h längre på morgonen. Dessutom sov jag middag 1,5h i torsdags och middagslurar hör inte till vanligheterna! Men jag gillart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0