Tjejkväll med två fina

Förra lördagen så hade jag, Stina och Sandra en riktigt härlig eftermiddag och kväll i Luleå tillsammans! När Stina hade jobbat klart så fick vi skjuts in till Luleå. Blev en snabb vända på stan innan vi chechade in på Clarions Sense SPA. Bastade, scrubbade, badade och tvagade fötterna. Åt lite frukt, drack bubbelvatten, surrade och mådde gott!
 
Fixade oss sen i ordning innan vi gick till Allstar där en enorm trerätters-middag intogs! Vi började med den största Frozen strawberry daquiri jag någonsin sett! Supergod var den dessutom! Sedan fick vi in förrätten som även den var gigantisk! Jag och Sandra tog var sitt vitlöksbröd, vilket bestod av FYRA bröd med chiliaioli! Stina fick in den största nachos-tallriken jag sett! Bara förrätterna hade mättat oss alla tre tror jag!
Till varmrätt åt brudarna kött, entrecote tror jag, medan jag mumsade på pasta alfredo. Här var storleken på maten mer normal, en köttbit och pommes och på min tallrik låg en kycklingfilé tillsammans med pasta och sås.
 
 
 
Nu var vi så mätta så Sandra tog en kaffe medan maten skulle hinna sjunka så pass att vi orkade efterrätt. Stina valde sen en riktigt kladdig kladdkaka med nötter och glass. Själv valde jag vaniljglass med chokladsås. Så mumsigt och så mättande!
 
Vi skrattade och surrade, pratade allvar och pratade skoj. Vi skrattade så mycket att jag vid ett tillfälle höll på kräkas för att all mat stod mig upp i halsen. När jag sa det så tittade dom snett på mig och skrattade åt mig, men då fick Sandra samma känsla. Så där satt vi och skrattade och mådde lite illa just för att vi skrattade så mycket! Ni kanske inte förstår hur man kan bli kräkfärdig av skratt, men när man har magen fullsmockad med mat så finns det inte utrymme till något annat, magen är liksom så stor som den kan bli. Så börjar man skratta och då spänner man musklerna i magen och diafragman och då blir det helt plötsligt lite mindre plats i den redan utåtstående magen. Vars ska då maten ta vägen? Jo, den börjar stocka sig upp i halsen! Men vi fick lyckligtvis behålla all mat nere i magen och strax efter 22 blev vi hämtade och åkte hem igen. Vi fick till och med se lite snö på vägen hem!
 
Tusen tack för en helt fantastiskt härlig och rolig eftermiddag och kväll tjejer! Nästa gång får kanske cheferna följa också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0