Pizzatest

Jag har via Smartson fått testa en ny pizza från Dr Oetker, nämligen den stenugnsbakade Pizza TRADIZIONALE. Jag valde smaken Speciale som förutom rikligt med tomatsås och ost även innehöll salami, skinka och champinjoner.

 

Den smakade ungefär som andra fryspizzor man köper. Skillnaden är väl att den här hade ordentligt med fyllning och då man måste värma den i ugnen fick den även en rätt krispig botten. Däremot var botten lite för tjock för min smak, jag gillar tunna pizzabottnar.
Ett annat plus är storleken på pizzan, den är alldeles lagom för en person att äta. Däremot hade jag gärna sett att det varit lite mer topping på, speciellt champinjonerna. Salamin var det mycket av, skinkan och champinjonerna not so much.

Skulle jag köpa en fryspizza i framtiden skulle jag nog välja den här framför exempelvis Grandiosa, bara för att det var så bra med fyllning på TRADIZIONALE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0