Härlig söndag

I söndags hade vi en riktigt mysig och härlig dag på tu man hand! Dagen började vid 9 med att jag väckte S och sa att jag skulle bjuda han på frukost! Fast inte hemmavid. I stället fick han några alternativ att välja mellan och tillslut blev det Piteå och Statshotellet vi åt frukost på. Vi var där strax efter 11 och tog för oss av den härliga frukostbuffén och satt och åt och mös ända fram till 12 då frukosten var slut. Tyvärr hade dom inga crossianter som han tycker så mycket om, men vi fick ju värsta våfflorna i stället!
 
 
 
När frukosten landat i magen tog vi en sväng på "stan", är ju tyvärr bara Gallerian, TeamSportia och Åhléns som har öppet söndagar. Men vi blev ändå där till 14:30 då vi tvärt bestämde oss för att dra till Storheden, karln behövde ju t-shirts och det fanns inte i Piteå! Så vi drog på H&M och där provade han tröjor som aldrig förr! Ut kom han med fyra stycken, han som aldrig hittar kläder på H&M! Så gjorde vi lite andra ärenden innan vi åt middag på Max och styrde kosan hem. Eller det trodde vi i alla fall, men direkt vi hade svängt upp på E4 så körde en bil om oss som jag tyckte att jag kände igen. Och efter ett telefonsamtal till Erika så var det mycket riktigt dom som kom från Ikea och var på väg hem till nya huset. Så då bestämde vi oss för att dra till Norrfjärden och hälsa på dom och se huset. Herremin så fint hus! Och gården var supermysig med massa blomrabatter och en liten damm! Måste erkänna att vi båda två blev lite avis på dom, men såklart mest glada för deras skull!
 
 
Hemma var vi först 21:30 tror jag. Vi som hade planerat en myskväll med bakelser och godis och sen lägga oss tidigt. Men vi la oss ändå rätt tidigt, 22 kan väl räknas som det?!
 
Vi hade hur som haver en härlig söndag tillsammans! Mer härliga söndagar åt folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0