Hus!

Jag har varit rätt tyst om det här på bloggen, det enda jag skrivit är att vi skulle komma att ha fullt upp framöver. Dom flesta vet nog redan om det nu, men för er som inte gör det så har vi blivit husägare!

Vi skrev pappren redan i oktober, så det har varit två månaders lång väntan. Men den 30/11 fick vi tillgång till huset och 1/12 sov vi första natten! Tiden går så sjukt fort och vi har alltså redan bott i huset i två veckor! Två veckor!! Helt galet! Och vi trivs så himla bra! I lägenheten sov vi sådär, speciellt jag. Jag hade ofta svårt att somna och kunde vakna ett par gånger varje natt, vilket även störde Stefans sömn. Sen vi flyttade till huset så har vi sovit som stockar nästan varje natt! Och jag har inte alls samma problem att somna. Då vet jag inte om det beror på att vi trivs så himla bra eller om det är pga att jag är höggravid och därmed tröttare. Plus hela flytten då, det gör en ju lite mer trött också.

(null)

Här, i det blå huset vid gångvägen, har vi slagit rot. Bra läge, hörntomt, enplans, fin gård. Perfekt för oss! Och som sagt, vi trivs!
Har inte tagit några bilder alls invändigt än, men jag lovar att ta några då jag har städat till lite. Det är ändå bara sovrummet, vardagsrummet och köket som är klart. Fast då kommer vi byta ut en del möbler eftersom, men det tar vi lite pö om pö. Två rum (bebisens och gästernas) ska tapetseras innan vi börjar inreda dom, vi måste bara ta oss tid och ork att titta på tapeter. Tur det inte är så brådskande än, bebis kommer ju ändå sova hos oss ganska många månader. Men det skulle vara skönt att få det bortgjort inom dom närmsta två månaderna.

(null)

Här bredvid min sida av sängen står vaggan redo. Det är det viktigaste. Bebisen behöver inte så mycket annat än närheten till sina föräldrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0