Gott Nytt År!

Det nya året firades in väldigt stillsamt uppe i Kåbdalis. Igår tog vi först sovmorgon till närmare 10! På dagen så åktes det skridskor och lektes tafatt. Till middag åt vi tacos och saffranspannacotta. Ungarna såg film och fick lördagsgodis medan vi vuxna spelade spel. Vid 12-slaget väckte vi dom två stora så dom fick se fyrverkeriet. Och sedan var det godnatt för oss alla.



Idag blev det sovmorgon till efter 10! Vet inte när sist jag kunde sova längre än till 9, och nu två morgnar i rad! Sen frukost och medan Stefan drog till pulkbacken med barnen tog jag skateskidorna till spåret. Årets första och mitt andra totalt, det är inte lätt någonstans att skatea! Trött i fötterna efter bara några hundra meter men jag kämpade på i 2km innan jag gav upp. Nu häller det att försöka åka några gånger i veckan så fötterna vänjer sig. Sen kanske man orkar åka ett helt varv på Kanis!


Nu blir det mys resten av dagen och efter middagen åker vi hem till vardagen igen.


Året 2016 bjöd på mycket, mestadels bra saker! Men det tar vi i ett annat inlägg. Nu ska jag kika lite på Askungen innan middag och Tour de ski!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0