Förkyld

Nu har jag varit förkyld i en veckas tid. Började förra torsdagen med att jag hade så ont i halsen, dessutom började visst allt blomma ute den dagen så jag nös för kung och fosterland hela dagen. Dagen efter vaknade jag upp utan halsont (tack för det!) men med en förkylning. Så nu har jag snorat och hostat i en veckas tid. Allergin har trots allt hållit sig rätt lugn, tur det! Det är nog jobbigt att gå runt och snora på jobbet. Men jag är glad att jag slipper feber och att jag ändå är rätt pigg!
 
Idag är det kvällsöppet på byn, men det enda jag behöver göra är att gå en liten modevisning kl 18 mitt på storgatan, sedan tar jag helg! Det är så skönt att äntligen börja ta ut sin lediga dag varannan vecka! Har ju i ett helt års tid nu jobbat 5 och 6 dagar i veckan! Men nu hinner jag ha en till ledig fredag (examensdagen) innan sommaren kommer, då blir det ju både semester och jobb alla fredagar. Så imorgon ska jag med mor till stan och shoppa loss! Och mysa såklart! Luncha och fika och bara vara med lilla mamsen!
 
Ha en bra helg om vi inte hörs något mer innan dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0