1 arbetsmånad kvar

Tiden går så himla fort nu och vi har bara en massa roliga saker att se fram emot! Så att tiden går fort gör inget, även om dygnet skulle behöva vara ett par timmar längre.

Jag räknar ner nästan varje dag nu och Stefan blir nog lite less på mig ibland. Han menar att ju mer jag räknar, desto längre bort känns det. Men jag ser bara framåt och fortsätter räkna ner!

Som idag. Idag om en månad jobbar jag min sista dag på väldigt länge! Känns trist att lämna jobbet då vi har den roligaste månaden på jobbet efter det, december alltså. Det är mycket folk i omlopp, mycket paket ska slås in och man får tipsa om julklappar. Så det kommer jag sakna. Men såklart kommer jag längta mer till bebisen, och räkna ner lite till!
Så på fredag är det bara 4 arbetsveckor kvar och så ytterligare 5 veckor hemma innan bebis är beräknad.


30 fullgångna veckor i lördags.

Dom här två månaderna som är kvar kommer vi ha fullt upp båda två! Det är bland annat en massa födelsedagsbarn som ska uppvaktas, varav jag är ett av dom. Så förutom att gå på kalas så ska det bakas och hållas kalas. Det ska julbakas och pyntas, det är julkonserter det ska övas till och spelas upp, julklappar ska kommas på och inhandlas. Vi har även en del att stå i inför bebis ankomst, bland annat packa BB-väskan, gå föräldrautbildning, göra i ordning i hemmet för bebisen och skriva förlossningsbrev.


Det där är ändå inte riktigt allt, så jag tror vi har det vi gör dom här kommande 2 månaderna. Men det är bra, har man fullt upp går tiden ännu fortare och bebis är då här i ett nafs! Som jag/vi längtar! Att få snusa och mysa med bebis, gå promenader, se bebis växa till sig och bli en egen person. Att se både vår och andras kärlek till bebis! Längtar!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0