Mobilfri zon

Den kommande veckan ska jag utmana mig själv, med en mobilfri zon. Telefonen ska alltså inte få komma in i denna zonen under hela veckan, om jag inte behöver använda den där. Zonen jag valt är sovrummet.

(null)

Varför har jag valt just sovrummet? Jo, dels för att slippa strålningen under natten när vi sover, mest för Elsas skull även om hon ligger längst ifrån den. Sen även för att få lite mer lugn och ro i sovrummet. Blått ljus sägs ju störa sömnen och lurar hjärnan att det är dag i stället för natt. Nu har jag inga svårigheter alls att somna om kvällarna, så det är inte därför jag valt att göra så här. Men det blir ofta att man ligger och scrollar och pillar alldeles för länge, trots att man är supertrött så scrollar man vidare. Det vill jag undvika nu.

Det här är alltså ett test först på en vecka, känns det bra så fortsätter jag med det. Så nu kanske man kan ta sig tiden att läsa den där boken som legat bredvid sängen sen vi flyttade in i huset för snart 9 månader sen!

Stefan kommer vägra vara med på testet så jag har inte ens frågat han. Så hans blåa ljus blir jag inte av med, eller strålningen från hans telefon. Men får jag det till en vana kanske jag kan få han till att mobilbanta någon kväll i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0