Julkläder

För ett par veckor sen blev jag färdig med ett sött julset till Elsa, klänning och leggings. I förra veckan lyckades jag få tag inte mönster på hårband så blev slutligen ett matchande sånt också. Hon har redan hunnit ha det på två juliga tillställningar, i lördags på min julkonsert i Storforsens Kapell och ikväll på Grötfesten på EFS i Vidsel. Så himla fint! Är lite avis på henne och skulle själv vilja ha en likadan klänning!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Så ser det alltså ut. En enkel leggings och en enkel A-formad klänning. Tog ett mönster från en långärmad tröja och gjorde den bara längre och vidare, båda mönstren kommer från Ottobre. Hårbandet är ett gratismönster från Hallonsmuladesign. Ett väldigt enkelt där man knyter ihop det framtill.

Nu har det stått still med sömnad sen julsetet blev klart, men efter alla julhelger tror jag det blir att sy något annat spännande i dom nya tygerna jag har. Frågan är bara vad!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0