Första tanden!

Igår när mormorn var här så visade jag först hur duktig Elsa blivit på att dricka ur pipmuggen! Det krävdes en veckas övning men nu älskar hon att få dricka vatten! Sen skulle jag visa att hon minsann kan dricka ur glas också, om än med lite spill. Och med hon dricker/lapar i sig vattnet klickar det som i glaset. Så säger jag till mamma att det låter ju som att hon har tänder? Och tror ni inte att det har spruckit fram kanten på en liten bissing! Och då upptäcker vi även att tanden bredvid är på väg också. Mammas lilla tjej blev helt plötsligt mycket större!

(null)

Redan tidigare på dagen då jag ammade henne bet hon mig så det gjorde ont, men hon har bitit med tandköttet förut och det gör ont, så jag trodde ju att det var så nu också. Men det var en liten tandrackare som gjorde mig illa. Och Stefan hade känt att det rispade till i hans finger i onsdags då hon smaskade på honom, så den kom nog redan då. Så vi räknar med att första tanden sprack igenom på Sveriges Nationaldag! Så alla flaggor som hissades var delvis för att fira Elsas första tand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0