Krupp och feber

Ja, 10 månader gammal blev hon sjuk på riktigt för första gången. Fredagkväll 23:15 vaknade hon och hostade och grät. Först trodde jag hon fått en hostattack så hon höll på kräkas (vilket har hänt två kvällar/nätter förut då hon varit förkyld) men så insåg jag att så inte var fallet utan började misstänka krupp. Ringde upp mamma som bekräftade det. Ringde sen till 1177 som ville vi skulle gå ut med henne i den svala luften, så det var bara klä oss och gå ut. Var nog ute 10min innan det tillslut lättade lite på andningen och vi gick in igen. Då fick hon sitta i mitt knä och titta på Bolibompa Baby på TV tills andningen hade lugnat sig helt. Efter det vågade vi gå och lägga oss och hon somnade ganska snabbt mellan oss två i sängen.

(null)

Vid 5-tiden vaknade hon och grät och var skållhet! 38,9 visade tempen så det var bara ge alvedon och lugna. Bröstet ville hon inte alls ha, något hon aldrig ratat tidigare. Men hon somnade om och sov till 7:30 då vi steg upp.

Hon var påverkad under hela dagen och på em/kvällen hade hon gränsfall på feber så mer alvedon och bara mysa.

Idag har hon varit betydligt piggare även om hon stundvis varit gnällig. Men det förstår man ju när hon inte är riktigt pigg. Men ingen tendens till feber alls vilket är skönt. Däremot är hon jättesnorig, igen! Fjärde gången på 2 månader som hon är förkyld, börjar va less allt snor och snorsugande. Bli frisk nu hjärtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0