Föräldraledig igen

Igår (måndag) blev jag föräldraledig igen och Stefan har återgått till jobbet. Att 12 veckor kan gå så fort! Och vad mycket som har hänt med Elsa på dessa knappa 3 månaderna! Jag kommer så väl ihåg att jag flera gånger om dagen försökte få henne att fatta vilket djur som var hund och vilket som var katt. Efter Stefans första vecka hemma så visste hon ju det! Och nu vet hon även hur både hunden och katten låter och kan härma ljuden!

(null)
Det är rart med barn!

Hon har även lärt sig en massa kroppsdelar, hon vet vart allt sitter utom typ arm och ben. Men hår, öga, mun, fot och massa annat kan hon. Hon har även lärt sig rörelserna till en bok vi läser om fingrarna och händerna. Hon har börjat dansa och kan även låtsas falla och säger ljudligt OJ!
Bästa leksaken just nu är nog spikbrädan. Hon är jätteduktig på att spika ner spikarna, men hon brukar även trycka ut dom med fingrarna och sen försöker hon sätta tillbaka dom. En annan lite halvrolig leksak nu är knoppussel, till mammans stora förtjusning! Jag gillar att bygga pussel så det är bara hoppas det håller i sig för henne också!

(null)

Sen är Elsa verkligen ett utebarn! Hon skulle nog kunna vara ute dygnet runt om hon fick! Nu sen vädret blev så fint om dagarna så har Stefan, och nu i veckan jag, tagit en promenad med vagnen varje förmiddag. Hon pekar på bilar som kör förbi och tittar sig nyfiket omkring. Igår var vi ute från 9-11:30 i ett, både promenad med kompis och vara ute på gården hann vi med. Medan jag krattade så traskade hon runt på gården och inspekterade ägorna. Klättrade upp på altanen, kollade på jordgubbsplantorna, stökade om i lövhögarna. Allt sånt som kan verkas intressant för en snart 1,5-åring.

Vilket privilegium vi här i Sverige har som får vara hemma med barnen och få betalt dessutom! Jag ska inte sticka under stolen med att jag längtade tillbaka till jobbet efter en mörk och svinkall januarimånad. Men nu har jag fått lite vuxet utbyte så nu ska jag njuta dom här 4 månaderna jag har kvar att vara hemma med Elsa. Att det är ljust och varmt och roligt att vara ute gör ju inte saken sämre direkt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0