Inskolning på förskolan

Idag hade vi vår första inskolningsdag på förskolan. Igår hade jag otroligt blandade känslor inför att lämna bort henne, hur kommer det gå? Elsa som är så försiktig och lugn av sig, vill känna av rummet rätt länge innan hon tinar upp lite. Men alltså, det gick ju hur bra som helst idag! Nu var både jag och Stefan där och vi var där en timme bara, dvs väldigt kort tid. Men på den korta tiden tog hon för sig av leksakerna, hon lekte själv och tillsammans med något av dom andra barnen, hon lämnade det rum jag och Stefan var i och lekte på så himla bra! En sten lättade från bröstet kan man lugnt säga!

(null)

Nu var det bara första dagen och bara en timme. Och halva barngruppen tror jag var ute då vi var där. Imorgon ska vi vara där i 2 timmar, få se om det går lika bra. Saker kan fortfarande hända och något barn kan hinna vara dum med henne, men första intrycket väger tungt och det var ett riktigt bra första intryck! Så nöjd!
Som sagt, imorgon blir det 2h och på fredag blir det 3h så då kommer vi stanna över lunchen och äta också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0