4 timmar ledigt?!

Idag blev jag helt plötsligt man- och barnfri i 4 timmar. Eftersom jag har konsert ikväll och inte skulle vara hemma på em/kvällen så drog Stefan och Elsa till Boden. Men dom for redan direkt efter lunch så jag fick 4h för mig själv innan jag skulle bli upphämtad. Så vad gör då en mamma när hon "äntligen" få lite egentid i sitt eget hem? Hon börjar städa!

Så på dessa 4h har jag hunnit med en hel del, även om jag gärna hade tagit ett par timmar till, hann inte riktigt med allt jag tänkt. Men har hunnit dammsuga, dammtorka, vikt och hängt tvätt, packat undan för små och för stora kläder till Elsa, plockat undan lite småkrafs i köket, städat badrummet, gjort påskfint på köksbordet, sorterat mina symönster och fikat lite! Man får inte glömma fikat, viktigt! Man behöver lite socker för att hålla ångan uppe!

(null)


Nu när det känns som att huset är så fint och rent så ska jag i veckan försöka städa bort dom där småsakerna jag inte hann idag. Tror även vi ska försöka få upp lite tavlor, dom har ju legat inramade sen före jul så det börjar kanske vara dags att dom kommer upp snart! Och så ska Stefan få fixa lite påskris så blir utsidan lite färgglad och piffig också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0