”När man får väntat besök”

Ibland är det bra att man får väntat besök för då får man liksom tummen ur till vissa saker. Som nu igår då vi fick middagsgäster. Jag fick rätt snabbt tummen ut att städa undan småsaker som legat i köket, sånt som man inte själv ser för att man inte "orkar" ta tag i dessa småsaker. Det städade jag nu undan! Skönt! Och praktiskt! Även om det blir lite smått panik och stress. Men nu är det gjort!

Medan jag vabbade under veckan så började jag ta tag i förrådets kaos. Syns väl knappt att jag gjort något men jag har rensat ut en massa små kartonger med småprylar i och sorterat papper. Tanken är att göra det så cleant som möjligt för att äntligen kunna ta hem löpbandet jag ska få överta av mamma. Men det behövs ju lite plats för det. Så kanske hinner och orkar jag fortsätta med det lite smått i helgen. Sen måste vi göra vinter ute; plocka ihop utemöblerna, plocka in rosorna innan dom fryser sönder helt och tömma blomlådorna. Gräset klipptes för sista gången förr helgen så den är som tur är fin nu när frosten kommit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0