Det där gick ju bra

Jag som halvt lovade mig själv att börja blogga mer frekvent, det gick ju sådär.
Elsa har hunnit fylla år, vi har firat jul och nyår, hunnit ha vinterkräksjukan alla tre och nu är vi lite småsnoriga alla tre. Men det ska väl gå över snart. Eller så fortsätter det hela månaden ut (vabruari).
 
Hon fick så mycket fint både då hon fyllde år och i julklapp! Favoriten blev helt klart käpphästen och Pippi-kläderna! Men dockvagnen, dockorna och våffelsetet leks det också en hel del med. Vi fick även ett presentkort på Leos men där har vi inte hunnit vara än. Ska bli spännande att se vad hon tycker om det. Kommer hon köra fullt ös eller kommer hon vara lite blyg och försiktig.
 
(null)


Ungens humör är fortfarande väldigt upp och ner. För det mesta är hon såklart glad och nöjd, men säger man åt henne eller att hon inte får som hon vill kan man ju tro att världen håller på att gå under. Shit så arg hon kan bli, tårarna bara sprutar! Sen kanske vi måste bli lite bättre på att sätta tydligare gränser kring vissa saker, det kanske skulle hjälpa med dessa "utbrott" eller vad jag ska kalla det. Men hon är för det mesta så himla go och snäll!
 
Det kommer fler och fler ord nu, vissa tydligare än andra men vi förstår rätt mycket nu. Hon chockade oss för några veckor sen med att supertydligt kunna säga "stjärna"! Nu är hon i en peroid då hon dagligen säger "bänna", vilket betyder bära. Hon vill gärna bli buren, det måste ju vara ett tecken på att hon behöver extra mycket närhet nu. Hon säger ofta 2-ordmeningar och ibland blir det även en 3-ordsmening.
 
(null)


Hon trivs lika bra på förskolan fortfarande. Kanske lite för bra för ett par kvällar när Stefan han hämtat henne har hon sagt "Nej pappa" direkt han kommit in. Hon har velat stanna på föris! Tror det har varit samma pedagog som haft stängningen dom gångerna så det måste ju vara att hon tycker om den pedagogen extra mycket. Om jag förstod Elsa rätt en kväll här i veckan då jag skulle natta henne men hon inte alls ville ha mamma, så tror jag hon sa pappa och en variant av den här pedagogens namn. Det är ju kul då hon gillar pedagogerna och förskolan men man vill ju gärna att hon ska vilja följa med hem efter en hel dag på föris.
 
Det får vara nog för den här gången tror jag. Ska verkligen försöka återkomma inom en vecka eller max två, det ska inte ta 1,5 månader som sist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0