Ledig tisdag

I tisdags var jag ledig eftersom jag jobbar på lördag. Vi hade tur då mormorn hade en tandläkartid på byn mitt på dagen, så hon kom ner tidigare så for vi och hälsade på hos gammelmormorn alla tre. Fikade och pysslade på. Elsa har stenkoll på var alla godsaker finns, hon sprang genast till ett av skåpen där hon hittade ett paket pepparkakor. Inte långt efter det hade hon fått sin kopp och fyllde den med  cornflakes! Precis som hon brukar! Hon kom även ihåg sen sist vi var dit att man kunde öppna puffen och däri finns det en massa spännande saker!

(null)

En tur på affären så åkte vi hem för lunch. Mormorn tog hand om Elsa så kunde jag börja med semmeldegen. När Elsa sen vaknade hade både mormor och morfar kommit tillbaka från sina tandläkartider och jag skulle börja grädda bullarna. Det degades en stund innan det blev fikadags. Måste säga att jag lyckades bra med semlorna!

(null)

Sen dom for myste vi i soffan en stund framför Bolibompa Baby innan jag började med middagen. Sen kom pappan hem och kvällen var här.
En mysig dag helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0