Ny diskmaskin

I måndagskväll efter middagen så startade jag diskmaskinen. Sen lekte jag och Elsa en stund, hon hann sitta i duschen och sen blev det kvällsfika. Samtidigt som vi pratar med mormorn på FaceTime gör jag henne i ordning med pyjamas. Släpper ner henne på golvet och pratar med mamma om något, så hör jag hur Elsa blir glad, börjar stampa och det plaskar! Då har det runnit ut en stor pöl från diskmaskinen som hon glatt står och plaskar i! Avslutar snabbt samtalet med mamma, ropar in Stefan från gymmet som får ta hand om kaoset medan jag går och söver Elsa.

Det hela slutar med att vi morgonen efter köper en ny diskmaskin. Det är en himla tur att han jobbar i en vitvarubutik! Så tisdagkväll tog jag Elsa med mig på affären för att handla och under tiden började Stefan installera nya disken. Något fattigare men en bättre och tystare maskin rikare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0